Brev:
Overgangskost og mælkebehov fremover
6. februar 2010
Alder:
5 mdr.
Overgangskost og mælkebehov fremover
Hej Helen
Endnu et spørgsmål fra mig.
Hvor meget mælk skal min søn have i døgnet....? Jeg ved godt at man siger 1/6 del af vægten, men han har altid spist mindre end det.... han er en stor dreng på 8,3 kg og 70 cm lang....
Han har altid taget fint på (måske endda lidt for fint) han spiser ca. 700 - 900 ml mm i døgnet og får 2 skemåltider.
mit spørgsmå går på hvornår et måltid må erstatte en flaske ? er det når han kan spise så meget at han er mæt og takker nej til flaske bagefter ???
Hvordan sikre man sig at han får nok væske.... altså hvor meget væske skal han have i døgnet?
Han får altid vand af kop til skemåltiderne men det er jo ikke flere hundrede ml han drikker.
Når han er 6 mrd har jeg tænkt mig at tilbyde ham 3 skemåltider dagligt. morgen middag og aften, hvad så med mælk og væske der? Hvor længe skal han have mm og hvor meget og hvor meget væske udover. Hvornår er det ok at han sover igennem? ift mælkeindtag og væske.
Venlig hilsen
Tanja